Allt är magiskt, det är vi som blundar...

Idag är en sådan dag när allt både går rätt och fel, och det blir både skratt och gråt. Förövrigt har jag idag haft ett kort samtal om att jag har för höga förväntningar på mig själv, men vem har inte det i dagens samhälle? Allt är allmänt urform och magiska ting har gömt sig i någons garderob eller under en stubbe, i väntan på bättre tider.

 

 

Tänk vad underbart livet hade varit om små tomtar sprang runt i skolan och älvor busade med ditt skolmaterial, och små vättar gömde sig i skåpen. Kanske är jag inte menad att leva i verkligheten, kanske hamnade jag fel. Men jag hoppas ändå att älvor, tomtar och troll springer runt i skogarna och skälet till att vi inte kan se dem är att vi förlorat det sinne som lät oss tro och se sådant som vi inte förstod, kanske vi någon gång i ovetskap har trampat på en liten tomte.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0